HTML

Korai felismerés Blog

Ismerd meg a tested, ápold és tudd, mikor kell orvoshoz menned! Egyszerű, gyakorlatias ismeretek az egészségért és a nőiességért.

Friss topikok

2011.02.17. 14:30 Eszter_Nagy

Téged tanított valaki a mell önvizsgálatra? Tudod hogyan kell csinálni? Mered csinálni?

Talán nem én vagyok az egyetlen, aki hosszú évekig nem végezte el melleinek önvizsgálatát. Azt megtanították, hogy évente illik elmenni fogorvoshoz vagy érdemes csináltatni egy vérképet, de azt, hogy 20 éves koromtól tanácsos lenne melleimet otthon ellenőrizni nem hangzott el. Nálam tényleg nem!

20 évesen még úgy gondoltam, hogy az egészségügyi ellátó rendszer úgyis vigyáz rám, nem vagyok felelős saját egészségemért ilyen mértékben. Fiatal vagyok és velem nem történhet semmi. Szerencsére mára felnőttem, elért jó pár felvilágosító kampány, megismertem mell betegségekkel küzdő nőket, családom lett és rájöttem, hogy elsősorban én vagyok felelős saját egészségemért, saját melleimért.

Az önvizsgálat fogásait nem a családban sajátítottam el, hanem az interneten található bemutató filmek és a munkám révén velem kapcsolatba kerülő védőnők és orvosok elbeszélései alapján. A nőgyógyászomat is alaposan kifaggattam és beszereztem egy mell-lámpát is.

Az első önvizsgálatnál volt bennem feszültség, hogy jól csinálom-e, mi lesz ha találok valamit? Egyáltalán észreveszem, ha valami rendellenesség van a mellemben?

Ezek természetes gondolatok, aggodalmak. Első alkalommal még csak ismerkedni fogsz a melleddel és bizonytalan lehetsz. Ami nagyon lényeges, hogy

HAVONTA 1X, A MENSZESZ után végezz önvizsgálatot!

Ezáltal egyre magabiztosabb leszel, ebben biztos lehetsz.

A rendszeres önvizsgálat során megismered melleidet és jó eséllyel fogod észrevenni a változásokat. Aki szeretne átfogó képet kapni mellei állapotáról, bizonytalan a tapintásos vizsgálatban, mell implantátuma van, sűrűbb állományú vagy mirigyesebb a melle, az nyilván nehezebben boldogul az önvizsgálatban.

Nekem pont ezért kiváló eszköz, az önvizsgálatot segítő Breastlight mell-lámpa, de erről egy következő postban. Addig csak egy linket adok, melyben meg lehet nézni miként működik a mell-lámpa: https://www.youtube.com/watch?v=mqWY1XFOWX4

Találtam viszont két nagyon hasznos filmet a tapintásos önvizsgálatról, melyeket szeretnék veletek megosztani.

1. filmen a Magyar Rákellenes Liga munkatársa mutatja be, hogyan is kell tartani a kezünket az önvizsgálat során, milyen mozdulatokat kell végezni mellünkön.

2. filmet pedig azért tartom hasznosnak, mert ebben többféle tapintásos mell önvizsgálati technikát is bemutatnak. A mellünket 3 féle tapintásos technikával ellenőrizhetjük (saját fordításban ezek a következőek):körkörös módszer, vonalas módszer és ék v. csillag módszer.

Ezzel csak még alaposabbá tehetjük az önvizsgálatot.

A tapintásos vizsgálat lépéseit korábban már leírtam, melyet ezen a linken olvashatsz el ismét:http://koraifelismeres.blog.hu/2010/09/01/a_mellek_onvizsgalata

NE FELEDD! Bármit találsz ne ijedj meg! A mellben talált csomók legtöbbje nem rosszindulatú!

Ha mégis az lenne, minél korábban mész orvoshoz annál jobb eséllyel indulsz!

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: gyógyulás megelőzés daganat rákszűrés mellrák csomó magyar rákellenes liga mellrákszűrés koraifelismerés korai felismerés tapintásos mell önvizsgálat mell ápolás mellrák ellen mell önvizsgálat mellrák tünetei felismerése


A bejegyzés trackback címe:

https://koraifelismeres.blog.hu/api/trackback/id/tr32668039

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása